Social ansvarlighed (CSR) hos Viasat og MTG

Hos Viasat tager vi Social Ansvarlighed (CSR) alvorligt, hvilket du kan læse mere om herunder

about_externalwebb_620x336_0.jpg

Social ansvarlighed

Social ansvarlighed

Viasat er ejet af den børsnoterede svenske mediekoncern Modern Times Group, hvis sociale ansvarlighed er en del af koncernens MR-program. MR står for Modern Responsibility og dækker fire forskellige områder: Virksomhedsansvar, medie- og markedsføringsansvar, kollegialt ansvar og samfundsmæssigt ansvar. På alle fire områder har MTG forpligtet sig til at udvise en både social og etisk forsvarlig adfærd. Læs mere på www.mtg.se.

underholdning-tv3-luksusfae.jpg

Medier har generelt en stor indflydelse på samfundet

Medier har generelt en stor indflydelse på samfundet

– ikke mindst fordi mange gør brug af dem. Viasat underholder 125 millioner seere i mere end 35 lande, og det kræver ansvarlighed at forvalte denne indflydelse. Men adgangen til så mange mennesker er også en mulighed for at øge bevidstheden om både sociale og miljømæssige emner. Viasat sætter fokus på sin eget miljømæssige aftryk ved blandt andet at kortlægge CO2-udslip fra kontorer og rejseaktiviteter, men Viasat lader også sin miljøbevidsthed afspejle sig i programfladen. Naturkanaler som eksempelvis Viasat Nature fortæller seerne på en konstruktiv måde om verden omkring os; om dens fortræffeligheder men også skrøbelighed. Tilsvarende giver et program som ”Luksusfælden” på TV3 en let tilgængelig fremstilling af, hvordan man kan få styr på sin økonomi, og rammer derfor et socialt aspekt.
 

MTG United for Peace

MTG United for Peace

Viasat og MTG har også fokus på børn og sport, hvorfor MTG hvert år afvikler en fodboldturnering United for Peace med ungdomshold fra de lande, hvor MTG har aktiviteter. MTG United for Peace sætter fokus på kulturel forståelse og mangfoldighed - klik og læs mere!

Game Changers 2015